Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy wyłączenie ASR daje jakąś niewielką poprawę dynamiki /O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy wyłączenie ASR daje jakąś niewielką poprawę dynamiki /O2

    :?: :?: :?: A na jakiej zasadzie? Nówka, regenerowane? Jakaś zniżka? Znajomości? Zasuszony klient? :szeroki_usmiech

    A w którym ASO?

  • #2
    Czy wyłączenie ASR daje jakąś niewielką poprawę dynamiki /O2

    Mam takie wrażenie jak w tytule, pozatym ktoś na forum autokacika dał taką sugestię
    Co wy na to?
    ADVENTURE 4x4

    Komentarz


    • #3
      Re: Czy wyłączenie ASR daje jakąś niewielką poprawę dynamiki

      Zamieszczone przez supervisior
      Mam takie wrażenie jak w tytule, pozatym ktoś na forum autokacika dał taką sugestię
      Co wy na to?
      daje przy bardzo ostrej jeździe :idea:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #4
        też mi sie wydaje że przy wyłączonym jest bardziej niemrawa :|

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez zeb
          też mi sie wydaje że przy wyłączonym jest bardziej niemrawa :|
          Wyłączonym :?:
          Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

          Komentarz


          • #6
            Nie mialem okazji jezdzic dluzej octa z asr'em, ale jezdze czasami mondeo z asr'em.
            Uwazam ze podczas normalnej jazdy asr pozwala na dynamiczniejsze - szybsze ruszenie z miejsca.
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz


            • #7
              Uwazam ze podczas normalnej jazdy asr pozwala na dynamiczniejsze - szybsze ruszenie z miejsca.
              Dziwne stwierdzenie. Z wyłączonym asr można wystartować o wiele dynamiczniej, ale wtedy nie będzie to normalna jazda tylko peta-ogień. Z drugiej strony jak się jeździ normalnie to się nie startuje peta-ogniem

              To stwierdzenie w temacie to chyba nie powinno się tyczyć startu tylko jazdy, a wtedy ciężko jednoznacznie powiedzieć czy jest lepiej czy gorzej. Ja bym się skłaniał jednak ku stwierdzeniu, że to nie prawda, bo zdaje się, że asr poprostu dławi siłe przykładaną na koła, żeby uzyskać przyczepność... :|
              Leon FR 2.0TDI 170KM

              Komentarz


              • #8
                [
                To stwierdzenie w temacie to chyba nie powinno się tyczyć startu tylko jazdy, a wtedy ciężko jednoznacznie powiedzieć czy jest lepiej czy gorzej.

                Tak chodzi mi np. wyprzedzaniena 4 i 5 biegu bez ASR chyba troszkę lepiej.
                ADVENTURE 4x4

                Komentarz


                • #9
                  a czy asr dziala przy kazdej predkosci??

                  Zamieszczone przez BioBogon
                  Dziwne stwierdzenie. Z wyłączonym asr można wystartować o wiele dynamiczniej, ale wtedy nie będzie to normalna jazda tylko peta-ogień. Z drugiej strony jak się jeździ normalnie to się nie startuje peta-ogniem
                  faktycznie bez asr'u mozna ruszyc dynamiczniej bedac na granicy przyczepnosci. podtwierdzaja to wielokrotnie zawodowi kierowcy przeprowadzajac testy w warunkach torowych...
                  ja tak nie potrafie bo na kazdym skrzyzowaniu jest inny asfalt i do tego z nieregularnym ulozeniem dziur ...no i jestem tylko przecietym kierowca
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz


                  • #10
                    ja tak nie potrafie bo na kazdym skrzyzowaniu jest inny asfalt i do tego z nieregularnym ulozeniem dziur ...no i jestem tylko przecietym kierowca
                    Bez przesady
                    Przecież to kwestia wyczucia samochodu, a nie znania lepkości/dziurowatości asfaltu...
                    ASR robi to samo co kierowca tzn. odpuszcza gazu/przyhamowuje koła i robi z większym zapasem niż kierowca tzn. jak przybutujesz na maxa startujac auto z asrem to ci tak przyhamuje, że bajka.
                    Robiliśmy z kumplem porównania Leon 1.8T 180KM z ASR vs Octavia 1.9TDi 110KM bez ASR z butem na starcie i Leona tak przyblokowało, że Octavia odjechała. Może w autach wyżeszj klasy ten asr jakoś lepiej działa... :roll:
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez supervisior
                      Tak chodzi mi np. wyprzedzaniena 4 i 5 biegu bez ASR chyba troszkę lepiej.
                      ta :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: to musisz miec z 500Nm skoro ASR na takich wysokich biegach Ci dławi :haha:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez BioBogon
                        Robiliśmy z kumplem porównania Leon 1.8T 180KM z ASR vs Octavia 1.9TDi 110KM bez ASR z butem na starcie i Leona tak przyblokowało, że Octavia odjechała. Może w autach wyżeszj klasy ten asr jakoś lepiej działa... :roll:
                        tzn, ze przy zalaczonym ASR nie "zapiszczy" przy ruszaniu?
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez BioBogon
                          Robiliśmy z kumplem porównania Leon 1.8T 180KM z ASR vs Octavia 1.9TDi 110KM bez ASR z butem na starcie i Leona tak przyblokowało, że Octavia odjechała. Może w autach wyżeszj klasy ten asr jakoś lepiej działa... :roll:
                          tzn, ze przy zalaczonym ASR nie "zapiszczy" przy ruszaniu?
                          z tym bywa różnie... czasem zapiszczy i to całkiem konkretnie, a czasem potrafi zaraz po ruszeniu tak odjąc gazu, że polecisz na kierownice ad:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            z tym bywa różnie... czasem zapiszczy i to całkiem konkretnie, a czasem potrafi zaraz po ruszeniu tak odjąc gazu, że polecisz na kierownice ad:
                            To fakt już kilka razy tak miałem :evil:
                            Niestety tylko 160.4 KM i 380 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez PPK
                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                              z tym bywa różnie... czasem zapiszczy i to całkiem konkretnie, a czasem potrafi zaraz po ruszeniu tak odjąc gazu, że polecisz na kierownice ad:
                              To fakt już kilka razy tak miałem :evil:
                              ale to zalezy od czegos, czy ASR dziala tak niedoskonale\nieprzewidywalnie?
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez PPK
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                z tym bywa różnie... czasem zapiszczy i to całkiem konkretnie, a czasem potrafi zaraz po ruszeniu tak odjąc gazu, że polecisz na kierownice ad:
                                To fakt już kilka razy tak miałem :evil:
                                ale to zalezy od czegos, czy ASR dziala tak niedoskonale\nieprzewidywalnie?
                                od tego jak ruszysz :idea:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  Zamieszczone przez supervisior
                                  Tak chodzi mi np. wyprzedzaniena 4 i 5 biegu bez ASR chyba troszkę lepiej.
                                  ta :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: to musisz miec z 500Nm skoro ASR na takich wysokich biegach Ci dławi :haha:
                                  Chyba że na śniegu. Sprzawdzone doświadczlnie!

                                  [ Dodano: Sob 30 Lip, 05 22:28 ]
                                  Zamieszczone przez supervisior
                                  Mam takie wrażenie jak w tytule, pozatym ktoś na forum autokacika dał taką sugestię
                                  Co wy na to?
                                  ASR zmniejsza mon\ment obrotowy przez "zmniejsznie gazu" i robi to dość bezceremonialnie. W silnikia turbo prowadzi to do gwałtownego spadku obrotów turbiny i zanim turbina się znowu rozkręci jesteś w plecy 2 s. Dla mnie ASR jest przy ostrej jeździe po prostu niebezpieczny. Wyobraźcie sobie sytację którą kiedyś miałem: wyprzedzacie TIR-a koło łapie poślizg ASR tłumi motor i nagle brakuje dystansu!! Nie wyobrażam sobie też ostrego rusznia z właczonym ASR-em.
                                  Generalnie dla mnie to wynalazek dla panienek!
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ASR na wyższych biegach włącza się jedynie w koleinach pełnych wody. Generalnie jak stajemy na kresce to wszyscy wyłączają ASR.
                                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Martinez
                                      ASR na wyższych biegach włącza się jedynie w koleinach pełnych wody. Generalnie jak stajemy na kresce to wszyscy wyłączają ASR.
                                      Oprócz Yarka i z włączonym asr strzela baty wiekszości :szeroki_usmiech k

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez djczas
                                        Zamieszczone przez Martinez
                                        ASR na wyższych biegach włącza się jedynie w koleinach pełnych wody. Generalnie jak stajemy na kresce to wszyscy wyłączają ASR.
                                        Oprócz Yarka i z włączonym asr strzela baty wiekszości :szeroki_usmiech k
                                        Już chyba wyrobiłem sobie odruch wyłączania ASR przed wyścigiem ops: Z Miśkiem na ostatnim spocie ścigałem się już bez k
                                        U mnie jest prawie sekunda różnicy w przyspieszeniu do setki - oczywiscie na niekorzysc ASR.

                                        Mam nadzieję, że jak pojadę do Torunia, to nie zapomnę tego cholerstwa wyłączyć... może nakleję sobie duży czerwony napis WYŁĄCZ ASR
                                        . pzdr Jarek
                                        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          faktycznie, w samochodach z turbina to mozecie miec racje. ja niestety mam doswiadczenia z asr'em w silnikach bez turbo... i w dodatku z automatem.
                                          O2FL RS | S2 | F2

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            teoretyzujecie zbytnio z tym ASRem... jak sie nie umie perfekcyjnie ruszac to asr nie jest w cale taki zly.
                                            Mowie konkretnie w O2 (nie wiem moze w O1 rzeczywiscie jest jakas kiszka).
                                            Ja z WLACZONYM ASRem robie powtarzalnie 7,4-7,5s 0-100km/h
                                            jak wylacze asr to jeszcze nie udalo mi sie zrobic lepszego czasu... moze noge mam za ciezka :wink:
                                            A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Mach
                                              teoretyzujecie zbytnio z tym ASRem...
                                              polemizowałbym :zlosnik:

                                              Zamieszczone przez Mach
                                              jak sie nie umie perfekcyjnie ruszac to asr nie jest w cale taki zly.
                                              Mowie konkretnie w O2 (nie wiem moze w O1 rzeczywiscie jest jakas kiszka).
                                              Ja z WLACZONYM ASRem robie powtarzalnie 7,4-7,5s 0-100km/h
                                              jak wylacze asr to jeszcze nie udalo mi sie zrobic lepszego czasu... moze noge mam za ciezka :wink:
                                              którym autem :?: :shock:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Turbodoladowanymi klekotami ciezko sie rusza. Zwlaszcza chipowanymi i mocnymi.
                                                Taka jest charakterystyka tego silnika.

                                                Wolnossacym samochodem potrafi dobrze ruszyc nawet ostatnia ciamajda, a w TD nie jest to juz takie chop siup.
                                                Mozna latwo zapalic kapcia, albo przymulic samochod, a wtedy adios - konkurent na bocznym pasie jest juz dwie dlugosci przed nami... :twisted:

                                                Problem polega na trafieniu w odpowiednie obroty. Generalnie jesli ktos chce sprawnie ruszac to niestety musi potrenowac ten manewr.

                                                ASR przeszkadza. Rzeklbym nawet, ze bardzo. Najgorzej jak wlasnie jak Misiek napisal - czyli przyjecie kierownicy na klate...

                                                Natomiast do normalnej jazdy ASR nie robi zadnej roznicy, a juz z pewnoscia nie na wysokich biegach.
                                                TDI 205PS

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  Zamieszczone przez Mach
                                                  Ja z WLACZONYM ASRem robie powtarzalnie 7,4-7,5s 0-100km/h
                                                  jak wylacze asr to jeszcze nie udalo mi sie zrobic lepszego czasu... moze noge mam za ciezka :wink:
                                                  którym autem :?: :shock:
                                                  octa oczywiscie, mierzone w dwie osoby, Krzysiek od Mastersa jechal ze mna i byl swiadkem :wink:
                                                  A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X